Zaplešite: Ples je fantastičan i za fizičko i za psihičko zdravlje

Ljudi, nažalost, sve više žive sjedalačkim načinom života. Sjede dok rade, dok putuju na posao, dok se druže s prijateljima na kavi… I djeca od malih nogu previše sjede – satima u školi, pred ekranima računala i mobitela…

– Poznato je kako glazba pozitivno utječe na ljudsko zdravlje. Opuštajuća glazba, sama za sebe, ima ulogu u savladavanju napetosti. Dinamičnija glazba potiče raspoloženje i podiže razinu energije. Glazba utječe na puls, ritam disanja, tonus mišića, smanjuje osjećaj boli, utječe na biokemijske procese te na taj način na naše psihičko i fizičko zdravlje. U kombinaciji s pokretom tijekom plesa, ovi učinci se  višestruko pojačavaju. Plesom upoznajemo svoje tijelo, ali i svoje unutarnje stanje, objašnjavaju u Nastavnom zavodu za javno zdravstvo Dr. Andrija Štampar. 

Couple dancing | Autor: Jupiterimages

foto: Jupiterimages

Ples je fantastičan izbor tjelesne aktivnosti

– Pomaže nam u savladavanju dvije najkritičnije točke s kojima se susrećemo kroz pokušaje uključivanja tjelesne aktivnosti u svakodnevni život, a to su: motivacija i kontinuiranost provođenja. Kako ples asocira na zabavu i ležernost, a ne na kruto poštivanje pravila i disciplinu, lakše je savladati početni otpor prema uključivanju tjelesne aktivnosti (plesa) u svakodnevni život – pojasnili su. 

Napominju kako je ples posebno dobar za djecu:

Sve prednosti plesa za zdravlje

U Nastavnom zavodu za javno zdravstvo Dr. Andrija Štampar nabrojali su sve blagodati plesa na naše psihičko i fizičko zdravlje:

Dobrobit za tjelesno zdravlje:

  • ritmična aerobna i kardio-vaskularna vježba
  • razvijanje osjećaja ravnoteže
  • razvijanje motoričkih sposobnosti
  • razvijanje osjećaja za koordinaciju
  • povećanje fleksibilnosti zglobova
  • povećanje tonusa mišića
  • povećanje potrošnje energije

foto: Dreamstime

Kognitivna i psihička dobrobit: 

  • stvaranje poticaja za bavljenje tjelesnom aktivnošću, odnosno sportom
  • smanjenje napetosti i anksioznosti (kroz kreativni pokret)
  • unaprjeđenje kognitivne sposobnosti- sudjelovanje u tjelesnim aktivnostima (pozitivan učinak na memoriju i koncentraciju)
  • unaprjeđenje sekvencijalnog procesa misli
  • povećanje samosvijesti i samopouzdanja
  • poboljšanje kvalitetu sna
  • poboljšanje raspoloženja
  • pozitivni učinci u borbi protiv depresije

Ples je ovu ženu spasio

Završila sam tečaj za voditelja plesa kizomba u Londonu, a prije dvije godine preminula mi je unuka pa sam zbog šoka i teških trenutaka oboljela i na srce. Ne predajem se, a i dalje ne pijem niti jednu tabletu nego se liječim na svoj način – kazala je uvijek nasmijana Vanja Andriollo (79) iz Pule.

foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Kaže da joj je upornost na prvome mjestu i da svoje tijelo poznaje najbolje. Rođena Šibenčanka prije 18 godina pokopala je supruga, koji joj je na samrtnoj postelji rekao: “Ljubavi moja, pleši i uživaj. Ja ću uvijek biti s tobom, gledat ću te odozgo”.

– Tako i živim, a kad god plešem s nekim, zamišljam da je to moj voljeni suprug – dodala je Vanja.

Njoj su 2008. godine liječnici otkrili rak bubrega, a nakon dvije godine i metastaze na jetri te crijevima.

– Stres je glavni okidač teške bolesti, u to sam se uvjerila na svojoj koži. Smrt supruga bila je okidač za moj rak, ali sam se vratila ‘među žive’ kroz pravilnu prehranu s puno povrća, voća i raznih sjemenki, kroz ples i pozitivan stav prema životu – priča Vanja.

Dodaje da je instruktorica plesa kizomba postala sa 74 godine, pa da za nju sigurno vrijedi krilatica nikad nije kasno.

Izvor: www.24sata.hr

Shares 0

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *