Trčanje – zanimljivosti i korisni savjeti

Vrijeme je da počnete trčati jer trčanje je zdrava aktivnost dostupna svima i najjednostavniji način za održavanje forme i linije.

Osim što je trčanje među efikasnijim metodama razvijanja kardiovaskularnog zdravlja, trčanje je jeftino, jednostavno za naučiti, dostupno svima i u gotovo svim uvjetima. Istraživanja ukazuju na to da trčanje može imati veliku ulogu u redukciji stresa ili tjeskobe. Pa nakon napornog radnog dana 30 minuta vremena koje biste trebali odvojiti za sebe, učiniti će da se osjećate bolje, potrošite puno kalorija u malo vremena i boravite na svježem zraku što samo pojačava zdravstveni učinak vježbe.

Ključna oprema o kojoj je važno voditi računa kod trčanja, osim kape i sunčanih naočala ljeti, te kape i rukavica zimi, jest ono što imate na nogama. U prvim tjednima kada se trče kratke udaljenosti slobodno trenirajte u starim tenisicama, ali čim treninzi pređu udaljenost od 5 km ili vremenski duže od 30 min obavezno nabavite tenisice za trčanje. Kilometarski i vremenski duži treninzi izlažu vaš lokomotorni sustav velikim udarcima i tada se može dogoditi da zbog neadekvatne obuće zaradite prve trkačke ozljede.

Jeste li znali da tenisice za trčanje mogu uzrokovati oštećenja koljena, kukova i zglobova? Razlog? Obuća mijenja prirodan položaj tijela koji nas inače štiti od prevelikog napora pri trčanju. Provedeno istraživanje nad skupinom ispitanika koji su cijeli život nosili sportsku obuću i onima koji nikad nisu trčali u tenisicama pokazalo je potpuno različite rezultate.

Trčanje

Obuveni trkači češće su se dočekivali na petu dok su se bosonogi dočekivali na prednji dio stopala ili na puno stopalo, što je uključivalo veće napinjanje luka stopala, gležnja i koljena. Na taj način jače se angažira mišiće stopala i listova što ublažava udar tijela sa podlogom. Rezultat toga – na tijelo bosonogih trkača djelovalo je tek 0,5 do 0,7 njihove ukupne težine, za razliku od obuvenih trkača koji su iskusili 1,5 do 2 puta vlastitu tjelesnu težinu.

No to nikako ne znači da vježbate bosi i na taj način riskirate ozljediti stopalo na krhotine stakla, oštrih kamenja, asfalta ili drugih nepogoda što bi vam se mogle naći na putu. Umjesto toga, savjetuje se na postepeni prelazak s tenisica na bosu nogu. Takav način omogućuje stopalima i listovima da se postepeno ojačaju i smanje mogućnost ozljede.

Five fingers

Vjerujemo da ste imali već prilike vidjeti obuću pod nazivom Fivefingers (pet prstiju). Riječ je o posebnoj navlaci za stopala koja vjerno kopira anatomiju stopala, sprječava ozljede ali omogućuje da iskoristimo sve dobrobiti hodanja bez klasične obuće. Iza ovoga proizvoda stoji talijanska tvrtka Vibram, vodeći svjetski proizvođač visokokvalitetnih gumenih potplata u sportovima na otvorenom, prvenstveno u planinarenju, alpinizmu i rekreaciji. Ove godine prezentirali su još jedno inovatinvno rješenje – Furoshiki tenisice.

Furoshiki je inače tradicionalno japansko platno koje se koristi za umatanje i prijevoz robe, a japanska dizajnerica Masaya Hashimoto  zamislila je takav koncept primijeniti i na obuću. Tako sada možete imati cipele koje ćete doslovno omotati oko stopala.

FuroshikiFuroshiki

Dakle, s trčanjem treba krenuti polako i oprezno, nikako pretjerivati, time si samo možete narušiti zdravlje, nagomilati ozljede i na kraju odustati. Zlatno pravilo kaže da je kod trčanja ključno postupno pojačavanje treninga, vježbe zagrijavanja, te nakon treninga vježbe istezanja kako bi se mišići opustili i bili spremni za odmor. Potrebno je nabaviti opremu – tenisice – koje vam najbolje odgovaraju i u kojima se osjećate ugodno, a kako biste najbolje pratili plan vježbanja i napredak, pri ruci je dobro imati i koristan alat – planer.

Priprema, pozor, sad!

Izvor: emuskarac.com

Shares 0

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *