Svjetski dan nutele – Priča o popularnom krem namazu

Nutella je ime branda, slatkog kremastog namaza od lješnjaka, poznate talijanske kompanije Ferrero. Danas, 5. februara, obilježava se Svjetski dan ovog poznatog namaza.

Iako je Nutella po prvi put izašla na tržište 1964., njen prethodnik, namaz Supercrema, postojao je od 1951.

Supercrema je razvijena iz prethodnog proizvoda, Paste Gianduje,  koju je Pietro Ferrero osmislio 1946. godine. Glavni sastojak, lješnjak, je tipični proizvod pokrajine u Pijemontu iz koje potiče porodica Ferrero.

Svi su ovi proizvodi bili prethodnici ovom današnjem, mješavini čokolade i lješnjaka razvijenoj u Italiji poslije pretjeranih poreza na kakaovac koji su onemogućavali normalnu proizvodnju čokolade.

Godine 1963. Pietrov sin Michele Ferrero je odlučio usavršiti Supercremu s namjerom širenja branda Evropom. Promijenjeni su neki njeni sastojci, slika i ime proizvoda (“Nutella” – od engleske riječi “nut” što znači lješnjak), te njegov logo koji je ostao nepromijenjen sve do danas.

Prva Nutella iz kompanije porodice Ferrero u Albi (u provinciji Cuneo, Pijemont), izašla je 20. aprila 1964. Proizvod je porodici donio odličan uspjeh i ostao vrlo popularan sve do danas.

Tačan sadržaj proizvoda je strogo čuvana tajna kompanije Ferrero. Prema oznaci s ambalaže, glavni sastojci Nutelle su šećer, rezličita biljna ulja te lješnjaci i kakao (ovi sastojci čine samo 20% proizvoda).

Nutellin recept nije isti u svim zemljama. Npr. u Italiji ona sadrži manje šećera od one proizvedene u Francuskoj. Prodaje se kao krema od lješnjaka jer po talijanskom zakonu nema dovoljnu koncentraciju kakaa da bi bila čokoladna krema.

Usprkos tome što se reklamira kao zdrav doručak za djecu, Nutella sadrži veliki udio masti i šećera.

U svojoj zemlji Italiji Nutella je postala kulturni i društveni fenomen. O njoj su napisane mnoge knjige, a važan je predmet i u filmu Bianca, talijanskog redatelja Nannija Morettija.

Nutella je vrlo popularna i u ostatku Evrope, u Kanadi, Australiji, Novom Zelandu, Turskoj, Singapuru, Brazilu i Južnoj Africi, najviše kod djece i mladih. Manje je popularna u SAD-u, gdje je taj proizvod bio samo skupi uvoz sve do 2000-ih.

(Faktor)

Shares 0

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *