Odbrana imuniteta – Cink i vitamin C

Promjenjivo i hladno vrijeme nosi sa sobom rizik od slabljenja imuniteta i veću šansu za prehladu, viruse i infekcije. Redovan unos vitamina i minerala, posebno cinka i vitamina C, predstavlja snažnu podršku očuvanju zdravlja.

O važnosti vitamina C gotovo da i nije potrebno govoriti, ali je zato manje poznato koje sve prednosti za zdravlje ima mineral cink.

Cink je važan za jačanje imuniteta, razgradnju enzima, reguliranje rasta ćelija, smanjenje proizvodnje histamina i odbranu od slobodnih radikala. Djelotvoran je u suzbijanju alergija, ublažava depresiju, stimulira rast i ubrzava zarastanje rana, ima antivirusni i antibakterijski učinak, a jedna od najvažnijih funkcija cinka je jačanje imuniteta. Uzimanje tableta cinka ili hrane bogate cinkom može ublažiti simptome prehlade i skratiti njeno trajanje.

Nedostatak cinka u tijelu može uzrokovati želučane probleme, impotenciju, gubitak kose, slab imunološki sustav, beživotnu kosu, suhu kožu i druge neugodnosti. Budući da ljudsko tijelo ne može proizvesti niti skladištiti cink, potrebno ga je redovno uzimati kroz prehranu ili dodatke prehrani. Cink se bolje apsorbira iz namirnica životinjskog podrijetla kao što su: jaja, meso (govedina, puretina), morski plodovi (školjke, rakovi, tuna), ali nisu zanemarivi ni biljni izvori cinka: orašasti plodovi, grah, pšenične klice, integralne žitarice, špinat, pivski kvasac.

Cink i vitamin C su vrlo moćna kombinacija za borbu protiv infekcija jer imunološki sustav čine znatno snažnijim. Ova kombinacija se osobito preporučuje u hladnijim mjesecima kao vrlo korisna zaštita od infekcija i prehlada.

 

Shares 0

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *