Branimir Vajda, fitness trener poznatih: Četiri greške zbog koji vježbamo, a ne mršavimo

NEDAVNO istraživanje o uzročno posljedičnoj vezi vježbanja i mršavljenja pokazalo je poražavajuće rezultate koji govore da čak 90 posto ljudi koji odluče u teretani izgubiti višak kilograma, vrlo brzo odustanu zbog loših rezultata.

Znači li to da vježbanje nije u direktnoj vezi sa smanjenjem tjelesne težine ili ipak radimo nešto krivo, pitali smo fitness trenera domaćih celebrityja, Branimira Vajdu. Kroz njegovu fitness kuću Collum dosad su prošle brojne zvijezde domaće estrade, od pjevačice Ivane Banfić, voditelja Duška Ćurlića, glumice Csille Barath Bastaić, pjevača Davora Tolje i pjevačice Magazina Andree Šušnjare, kao i brojni sportaši o čijoj formi i fizičkoj spremi redovito vodi računa.

Kroz dvadesetogodišnju je karijeru Vajda mnogima pomogao da se uspješno riješe viška masnih naslaga, a za index.hr otkrio neke od zabluda o vježbanju i mršavljenju te kako ih izbjeći.

1. Kriva prehrana

Jedna od najvećih pogrešaka je kriva prehrana. Naime, ono što jedemo jednako je važno kao i kako i koliko vježbamo. Većina ljudi smatra da je najbolje doći u teretanu praznog želuca jer vjeruju kako će tako otopiti višak kilograma. Pogrešno. Na taj će način samo biti umorni i nemotivirani, a tijelo neće gubiti masnoće. Prije vježbanja, osobito ujutro, treba pojesti lagani obrok kako bi se pokrenuo metabolizam. Nakon odlaska iz teretane, većina osjeti glad jer tijelo traži da se nadopuni energetski deficit izgubljen vježbanjem. Tada treba jesti lako probavljivu hranu, ni slučajno ne opteretiti metabolizam, obavezno izbjegavati hranu bogatu šećerom i gazirana pića. Dobro je konzumirati što više vode.

2. Previše cardio vježbi

Drugi problem zbog kojeg se kilogrami ne tope željenom brzinom jesu pogrešne vježbe. Netočno je da je svako vježbanje dobro za mršavljenje. Ljudi vjeruju da će ih intenzivan i dugotrajan cardio trening dovesti do cilja, no bez mijenjanja aktivnosti tijekom vježbanja, nema ni rezultata. Nužno je kombinirati cardio vježbe s vježbama snage jer su ipak mišići najveći potrošači energije. Mijenjanje modaliteta treninga je ključno za poboljšanu i povećanu aktivnost mozga, a to znači čak do 40 posto bolji rezultat.

3. Preintenzivan trening

Nakon što se dugo odlučuju doći u teretanu, većina krene preintenzivnim tempom jer smatra da će tako brže doći do cilja. To je jedna od najvećih zabluda. Bolje je vježbati premalo, jer je svaka fizička aktivnost dobra, nego previše. Prejak intenzitet treninga, s prevelikim opterećenjem, zakiseli organizam i dovodi ga u stanje “kisikova duga”. U takvim situacijama tijelu treba do četiri dana da bi se ponovno dovelo u normalu. Organizam koji ima previše kiseline, a premalo lužine, radi zalihe i osoba ne mršavi. Dakle, nemojte se forsirati, rezultati ne dolaze preko noći.

4. Sjedilački način života

Računica je vrlo jednostavna. Svi sjedimo 8-10 sati dnevno, znači minimalno 50 sati tjedno, a istraživanja za Hrvatsku pokazuju da prosječno vježbamo tri puta tjedno. To znači oko 4, 5 sata, odnosno manje od 10 posto vremena. Ostatak sjedimo, ležimo, vozimo se i ne krećemo. Ako ste aktivni samo u teretani, tada ćete teže gubiti kilograme. Nije floskula da treba biti aktivan cijelo vrijeme. Znači, ustanite svaki sat vremena i prošećite po uredu, siđite s tramvaja stanicu prije i hodajte, korsitite stepenice umjesto lifta. Nastojte cijelog dana biti aktivni.

izvor: www.index.hr

Shares 0

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *